• Na de nodige ontwikkelingstijd, heeft Honda eindelijk besloten om de nu al iconische NSX in productie te nemen. In een speciaal ontwikkelde faciliteit in de Verenigde Staten van Amerika, die treffend '‘Performance Manufacturing Center’ wordt genoemd, zal Honda de exclusieve supercar gaan bouwen. Waarom daar? Omdat de VS op het gebied van NSX'en simpelweg de grootste afzetmarkt is. Zo verkocht het Japanse merk maar liefst 18000 exemplaren van het vorige model in de VS, en hebben zij ook voor deze NSX hoge verwachtingen. Even kwijlen bij de specificaties?

    De Honda NSX herbergt een 3.5 liter V6 motor die door behulp van twee turbo's maar liefst 507 pk levert aan de achterwielen. Lekker, niet? Maar dit is nog niet alles! Naast de benzinekrachtbron heeft de supercar namelijk ook twee elektromotoren aan boord die afzonderlijk van elkaar 36 pk leveren en de voorwielen aandrijven. Tot een snelheid van 200 km/u (die je ongetwijfeld in no-time zult bereiken) werken zij mee en brengen ze het totale vermogen van de NSX op een duizelingwekkende, 581pk en 644 Nm trekkracht. De 0-100 sprint raffelt 'ie dan ook in slechts 3.1 seconden af waarna jij vrolijk doordendert tot een top van 307 km/u. Daarnaast heeft de nieuwe NSX maar liefst vier verschillende rijmodi als, Quiet, Sport, Sport+ en Track. Het systeem regelt, afhankelijk van de gekozen modus, de alertheid van de motor, het gaspedaal, transmissie en het onderstelkarakter. In de Quiet-modus rijdt de NSX bij lagere snelheden puur op elektrische kracht, voor zolang dat kan. In de Track-modus staat alles op scherp en haalt de sportwagen het maximale uit de aandrijflijn.

    Of 'ie ook naar Europa/Nederland komt? Ongetwijfeld, echter dient er dan wel rekening gehouden te worden met een prijskaartje dat schommelt rondom een chique nieuwbouwwoning of een leuk plezierjacht..