Overslaan en naar de inhoud gaan
  • In kleine stapjes maakten we de afgelopen maanden kennis met de compleet nieuwe Jeep Wrangler. Eerst de koplampen, toen het silhouet en uiteindelijk van een normale foto van het in- en exterieur. Wat een prachtbak! Nog steeds een échte Wrangler, inclusief kenmerkend lijnenspel wat ten goede komt aan het pure karakter en de onoverwonnen capaciteit buiten de gebaande paden. 

    Onthuld in Los Angeles

    Maar! in LA heeft Jeep nu officieel het doek getrokken van de nieuwe Wrangler, inclusief de bekendmaking van behoorlijk wat technische progressie. Zo is er groot nieuws op het gebied van gewichtsreductie. Zo is de nieuwe Wrangler voorzien van een aluminium motorkap, raamframes en deuren en zorgt dit voor een gewichtsverlies van tot 90 kg ten opzichte van het huidige model. 
     

    2.0 Turbo - 8-Traps automaat

    Nieuws is er daarnaast op technisch vlak in de vorm van de komst van een compleet nieuwe 2.0 Turbomotor met een behoorlijk vermogen van 265 pk en 400 Nm welke hij via een 8-trpas automaat overbrengt op de achter- of alle vier de wielen. Ook de machtige 3.0 CRD dieselmotor uit de Grand Cherokee inclusief de 8-traps automaat zal in de nieuwe Wrangler worden gelepeld, inclusief de welbekende kracht en potentie. Deze motorische aanpassingen zullen er ongetwijfeld voor zorgen dat de Wranger een stuk betaalbaarder wordt dan voorheen gezien het zuinigere karakter van de efficiente turbomotoren. Naar het schijnt kunnen we in 2020 tevens kennis maken met een plug-in hybride aandrijflijn die ongetwijfeld zal zorgen voor een fikse reductie van het brandstofverbruik en dus ook de uitstoot. 

    2- of 4-deuren, hard- of softtop

    De keuze tussen verschillende carrosserievarianten blijft daarnaast bestaan, dit om het kenmerkende karakter en flexibiliteit te behouden. Zo kan er geopteerd worden voor een twee- of vierdeurs versie en kun je de dakdelen net als nu naar wens verwijderen.